ADOBE PHOTOSHOP CC
Kurs wprowadzający w tajniki użycia profesjonalnego programu do obróbki fotografii cyfrowej, grafiki rastrowej wykorzystywanego przez grafików, plastyków, projektantów stron internetowych, fotografów, operatorów DTP.
Uczestnik szkolenia opanuje umiejętność:
-
stosowania narzędzi do korekcji tonalnej i barwnej zdjęć, ich retuszu i kadrowania,
-
tworzenia fotomontaży i grafik artystycznych,
-
rysowania i malowania,
-
przygotowywania zdjęć do druku,
-
tworzenia grafiki do stron internetowych (przyciski, tła i inne motywy graficzne w oparciu o zdjęcia),
-
pracy przy użyciu takich funkcji programu jak: warstwy, kanały i ścieżki, warstwy dopasowania, efekty i style, historia, akcja i in.
tryby szkolenia
1. STANDARDOWY
-
zajęcia dwa razy w tygodniu, najczęściej w godzinach popołudniowych lub wieczornych, opcjonalnie w soboty
-
6 spotkań (1 sp. to 3 godziny zegarowe), łącznie 18 godzin;
2. INTENSYWNY
-
zajęcia codziennie przez 5 dni, od pon. do pt. po 6 godzin w godz. 9.00 - 15.00 (z półgodzinną przerwą)
-
30 godzin
Szkolenie jest indywidualne (jedna osoba na zajęciach). Możliwy jest również kurs w grupie od 2 do 4 osób (np. z jednej firmy).
Zobacz CENNIK.
terminy
najbliższe zaplanowane szkolenia w zakładce: PLAN SZKOLEŃ lub TERMINY
program kursu
1. Warstwy, selekcje, szybka maska, maska na warstwie:
-
wykorzystanie skrótów do poruszania się w programie,
-
praca z przestrzenią roboczą, menu, narzędziami: lupka, łapka, tryby ekranu,
-
tworzenie nowych obrazów,
-
podstawowe właściwości obrazów cyfrowych, zmienianie rozmiaru, rozdzielczości, kolorów,
-
transformowanie fragmentów, zmiana obszaru roboczego,
-
tworzenie selekcji za pomocą lassa, szybkiej maski, różdżki,
-
różne możliwości zaznaczania, poprawianie zaznaczeń,
-
kopiowanie elementów pomiędzy plikami, proste fotomontaże, szparowanie zdjęć,
-
zastosowanie różnych trybów pędzla,
-
kadrowanie zdjęć,
-
praca z narzędziami: strzałka, miarka,
-
narzędzia korygujące, stempel, łatka,
-
pędzel, ołówek, areograf, zastępowanie kolorów, pędzel mieszający,
-
gumka, gradient, wiadro, kroplomierz,
-
rozmywanie wyostrzanie smużenie rozjaśnianie ściemnianie gąbka.
2. Kanały i warstwy. Narzędzia malarskie:
-
stosowanie warstw,
-
wykorzystanie maski na warstwie do fotomontażu, korygowanie jej,
-
wykorzystanie kanałów do robienia selekcji trudnych obiektów, maski z obrazka,
-
wykorzystanie różnych trybów warstw,
-
stosowanie filtra "efekty świetlne", tekstury i innych filtrów,
-
użycie palety "historia" i pędzla "historia", wycofywanie błędów, migawki,
-
przy użyciu narzędzi malarskich wykonanie malowanek na warstwach,
-
tworzenie wielokolorowych gradientów,
-
wykorzystanie kanałów do zapamiętania selekcji, wczytanie selekcji,
-
wykonanie tekstury z zaimportowanego np. z Corela obiektu lub ze zdjęć,
-
stosowanie efektów do warstw,
-
skalowanie i przekształcanie warstw.
3. Grupowanie warstw, maska przycinająca:
-
wykonanie fotomontażu za pomocą grupowania warstw,
-
stosowanie grupowania warstw do tworzenia cieni.
4. Retusz zdjęć:
-
filtr Camera RAW,
-
wykonanie retuszu zdjęć za pomocą narzędzi stempel, łatka, redukcja "czerwonych oczu",
-
tworzenie oryginalnych grafik przy użyciu różnych filtrów, stylizacje na różne techniki malarskie i fotograficzne typu sepia, relief,
-
wykonanie korekcji barwnej zdjęć i fotomontaży,
-
rozjaśnianie, przyciemnianie, zmiana kontrastu i szczegółowości,
-
wykorzystanie możliwości dopasowania kolorystycznego w celu uzyskania ciekawych efektów artystycznych,
-
prostowanie pionów i poziomów w fotografiach
-
filtr punkt zbiegu
-
wyostrzanie zdjęć
-
filtr korekcja obiektywu
-
narzędzie uwzględnianie zawartości.
5. Projekty:
-
swobodne stosowanie poznanych elementów programu do wykonania projektu okładki,
-
kadrowanie i skalowanie zdjęć,
-
zniekształcenia,
-
praca z tekstem, tekst akapitowy, tekst na ścieżce,
-
akcje: automatyzowanie pracy przez nagrywanie zadań,
-
przygotowanie zdjęcia do druku.
6. Eksportowanie i importowanie różnych grafik i formatów plików:
-
prawidłowe eksportowanie i importowanie grafiki z innych programów,
-
właściwe interpretowanie rozdzielczości, formatu i modeli kolorów w zależności od przeznaczenia.
7. Ścieżki, kształty, warstwy wektorowe, ścieżki odcinania.
8. Warstwy dopasowania:
-
stosowanie warstw dopasowania do uzyskania efektów kolorystycznych,
-
wykorzystanie kanałów do selekcji elementów obrazu i efektów specjalnych,
-
tryby mieszania warstw, krycie warstw,
-
filtry,
-
efekty i style warstw,
-
tworzenie chmur, deszczu, śniegu, ognia, zniekształcenia.
9. Obiekty i filtry inteligentne:
-
obiekty osadzone,
-
obiekty połączone,
-
pakiety,
-
filtry inteligentne,
-
kompozycje warstw.
10. Tworzenie projektu graficznego strony WWW:
-
tworzenie grafik internetowych, layoutu strony, banneru w postaci gifa animowanego,
-
optymalizacja grafiki, kompresja zdjęć do strony WWW,
-
tworzenie galerii zdjęć,
-
wykorzystanie stylów warstw,
-
narzędzia do cięcia grafiki, opcje plastrów,
-
zapisywanie do Internetu,
|
 |