Spójny wizerunek marki – dlaczego jest tak ważny? Jak go stworzyć?
Każda firma, która wchodzi na rynek i w dany jego sektor, ma pewne założenia względem swoich działań oraz realizowanej przez siebie misji. Wizerunek, który tworzy od samego początku to wizytówka dla klienta i możliwość na to, żeby w momencie usłyszenia nazwy firmy, miał pozytywne skojarzenia. Gwarancją całego sukcesu jest jednak spójny wizerunek marki, który jest efektem wszystkich działań realizowanych w imię idei oraz misji, a z którą wiele firm ma kłopot.
Wchodząc na rynek, należy pamiętać o podstawowych elementach budowania strategii oraz wizerunku
Bez wątpienia wejście firmy na rynek obejmuje wiele ważnych zadań, za których realizację odpowiedzialny jest sztab ludzi. Należy skupić się na planowaniu wielu aspektów w tym na prognozie przyszłych kroków, realnych możliwościach oraz stawianych sobie celach. Przede wszystkim warto obrać kierunek identyfikacji wizualnej marki i tego, co się na tę identyfikację składa. Jest to między innymi logo, slogany reklamowe, barwy, w jakich utrzymane są materiały reklamowe czy gadżety. Powinny one oddawać charakter firmy oraz tworzyć właśnie spójną całość. Nie bez powodu ważnym elementem na drodze tworzenia marki jest stworzenie tak zwanego Brand Booka, który precyzyjnie określi to, w jaki sposób firma prezentuje się na zewnątrz oraz jaki charakter oddawać mają jej działania. Strona internetowa, siedziba, biura i to, co tworzy jej przestrzeń, również powinno tworzyć uporządkowaną całość.
Mówi się, że wizytówką człowieka jest jego sposób bycia oraz funkcjonowania w społeczeństwie. To samo dotyczy brandów, które każdym elementem swojego istnienia nakreślają pewną historię. W oczach klientów powinna być ona skonkretyzowana i ukierunkowana. Dzięki temu można zyskać zaufanie względem swoich działań, które będą odbierane jako szczere i rzetelne. Marketing szeptany to potęga dzisiejszych czasów, a nie ma niczego lepszego niż zadowolony klient, który z czystym sumieniem podzieli się pozytywną opinią i poleci daną firmę dalej. Klienci lubią konkrety oraz prawdę. Szczere intencje zawsze się obronią, a brak rozbieżności w działaniach firmy zagwarantuje brak plam na wizerunku.
Gwarantem sukcesu wizerunkowego jest zaufanie klienta
Na wizerunek marki, składają się nie tylko wyobrażenia, ale skojarzenia oraz zbiór wszystkich dotychczasowych jej aktywności. To wszystko to, co przychodzi na myśl klientom, jej twórcom, pracownikom czy partnerom biznesowym. Partnerom, którzy już z nią współpracują lub stoją przed wyborem właściwego miejsca do ulokowania swoich wizji oraz funduszy. O pozytywnym wizerunku decyduje tematyka świadczonych usług, ich jakość, sposoby komunikacji z klientem, rozwiązania marketingowe oraz atmosfera wewnątrz firmy. Wielowymiarowość wizerunku daje szerokie pole do pracy nad pozytywną opinią i ogólnym odbiorem. Dzięki wizerunkowi wzbudza się zaufanie, które firma zyskuje bądź nie. Kiedy już uda się je otrzymać, warto utrzymywać poziom realizowania wszystkich, wymienionych punktów oraz robić wszystko ku tendencji wzrostowej.
Spójny wizerunek Marki – cel, do którego osiągnięcia powinno się nieustannie dążyć
Warto pamiętać o tym, że wizerunek marki nie jest rzeczą stałą ani też wartością, którą można zbudować i osiągnąć permanentnie. To nieustanna praca nad wartościami i misją, której potwierdzeniem będą realizowane przez firmę kroki. Ciągły rozwój oraz ambicja do umacniania pozycji firmy to konieczność.
Jedną z brutalnych zasad funkcjonowania w społeczeństwie jest to, że o plamach na wizerunku osobistym czy firmy nie zapomina się tak łatwo. Warto zatem analizować podejmowane kroki oraz ich potencjalny efekt, który pomoże firmie wzrastać lub wręcz przeciwnie, osłabi jej pozycję. Wszystkie działania zewnętrzne oraz wewnętrzne powinny być powiązane z misją. Konkretny cel oraz jego skrupulatna realizacja, poparta szczerością i autentycznością, przyniosą oczekiwane efekty w bardzo szybkim tempie. Warto jednak tego tempa nie zwalniać i stawiać oczekiwania klienta na coraz to wyższym poziomie. Spójność to efekt wypracowania dobrego klucza działań, wśród których nie ma miejsca na przypadki.