CorelDRAW oraz przygotowanie do druku

Jeżeli jesteś:

  • osobą, która chce odkryć i rozwinąć swoją nową pasję, robić coś kreatywnego, twórczego, pięknego, nowego,
  • grafikiem komputerowym, który pracuje z grafiką wektorową, grafiką inżynierską, projektową, reklamą, identyfikacją wizualną, itp.,
  • pracownikiem firm reklamowych i poligraficznych,
  • pracownikiem marketingu, operatorem DTP,
  • artystą plastykiem, architektem, projektantem,
  • studentem, który chce nauczyć się sprawnie używać programów, które mogą być potrzebne na studiach lub w późniejszej karierze zawodowej,
  • bezrobotną osobą, która chce się przekwalifikować lub zdobyć nowy zawód,
  • doradcą zawodowym z PUP, z projektów edukacyjnych, działów HR, fundacji, lub menedżerem, który chce zorganizować szkolenie dla swoich pracowników,
  • osobą z niepełnosprawnościami, która szuka pomysłu na możliwość fajnej pracy w domu,

Lub jeżeli:

  • chcesz tworzyć piękne grafiki wektorowe,
  • brakuje Ci pomysłów i kreatywnych rozwiązań do social mediów i reklamy,
  • kupujesz darmowe grafiki, które mogą się pojawić także u konkurencji i chcesz tego uniknąć,
  • zatrudniasz zewnętrzna firmę i każda grafika to koszty i czas, które chcesz zaoszczędzić,
  • pracujesz w tym programie, ale robisz pewne rzeczy zwykle tak samo i nawet nie wiesz, jak można przyspieszyć pracę lub zrobić ją lepiej,
  • Twój zleceniodawca ma wysokie oczekiwania wobec Ciebie a Ty chcesz podjąć wyzwanie, aby im sprostać,
  • chcesz nauczyć się czegoś nowego tylko dla swojej przyjemności.

… to szkolenie jest dla Ciebie, ponieważ nauczysz się:

  • tworzyć piękne projekty graficzne,
  • przygotować projekty do druku lub internetu,
  • dowiesz się, na czym polega filozofia programu i jak zacząć myśleć w jego języku, dzięki temu zrobisz to, co chcesz, a ograniczeniem będzie tylko Twoja wyobraźnia,
  • rozpoznawać, w czym masz problem na starcie i gdzie działasz nieefektywnie, co jeszcze możesz wyciągnąć z programu,
    ruszać gdy utkniesz i nie wiesz jak rozwiązać problem,
  • wdrażać w życie proste rozwiązania, patenty i triki, które maksymalnie przyspieszą pracę,
    jak wykorzystywać optymalne rozwiązania do konkretnych problemów i przy tym nie utonąć w ich gąszczu,
  • robić projekty, które zachwycają i wykorzystują niebanalne rozwiązania.

Nasze szkolenie jest skuteczne, ponieważ:

  • jest indywidualne, co pozwala Trenerowi maksymalnie skoncentrować się na Twoich postępach w nauce; wyłapać ewentualne trudności, przeszkody i wykorzystać Twój czas efektywnie;
  • możemy uzgodnić przed szkoleniem indywidualny zakres szkolenia, jeżeli proponowany przez nas standard nie pasuje do Twojego obecnego zaawansowania lub zainteresowań, a dzięki temu nie tracisz czasu na tematy, które już znasz lub nie będą Ci potrzebne w praktyce zawodowej;
  • możemy pracować bezpośrednio na przykładach z Twojej praktyki zawodowej tworząc w trakcie szkolenia portfolio Twoich projektów, jeżeli ubiegasz się o pracę lub Twoją specyficzną stronę WWW czy kreację marketingową zgodną z Twoją marką.
  • nie tracisz czasu i poszczególnych zajęć, ponieważ: 
    • harmonogram jest dopasowany do Twoich możliwości czasowych,
    • nie czekamy na zebranie się grupy, zaczynasz szkolenie od razu,
    • jeżeli wypadnie Ci termin z powodów losowych możemy ustalić inny, czyli nie tracisz zajęć, gdy z jakiegoś powodu nie możesz być na nich obecny.
  • są to praktyczne warsztaty w 100% skoncentrowane na Tobie, więc nic nie odciąga Twojej uwagi, nie rozprasza Cię.
  • pracujesz z zawodowcami, którzy przekazują Ci aktualizowane  na bieżąco rozwiązania, taktyki ze swoich zawodowych osiągnięć.

Ponadto:

  • zdobędziesz nowe kompetencje zawodowe, które mogą przełożyć się na awans, nową pracę, gdyż po szkoleniu otrzymujesz zaświadczenie MEiN,
  • poznasz osoby z branży i nawiążesz zawodowe relacje i kontakty,
  • wzbogacisz swoje umiejętności cyfrowe o nowe zasoby,  patenty i triki, dzięki czemu będziesz pracować szybciej i bardziej efektywnie, co przełoży się na większe dochody w perspektywie czasu,
  • dowiesz się jak pracują inni, przez co wskoczysz od razu na wyższy poziom rozwoju zawodowego,
  • spędzisz miło czas w towarzystwie pasjonatów tematu i zyskasz wsparcie, inspirację i motywację w rozwoju.

Twoje korzyści. Dzięki szkoleniu nauczysz się:

  • tworzenia grafik wektorowych, takich jak: logo, piktogramy, symbole graficzne, ilustracje;
  • pracy z tekstem, czcionkami i blokami tekstów oraz edycji stylów i tabel;
  • tworzenia broszur, wizytówek, folderów reklamowych, ulotek, papierów akcydensowych, opakowań;
  • pracy z grafiką rastrową;
  • tworzenia własnych stylów, wypełnień, kolorów oraz elementów takich jak tekstury, desenie, efekty, pisaki;
  • tworzenia odwzorowań złożonych kształtów typu: mapy, schematy, dokumenty techniczne;
    przygotowania projektów do druku.

Szkolenie to:

  • praca indywidualna - jedna osoba na zajęciach;

  • teoria i praktyka;​

  • warsztaty stacjonarne lub zdalne - do wyboru, w czasie rzeczywistym pod okiem Trenera;

  • praktyczne projekty i ćwiczenia bazujące na przykładach z praktyki naszych Trenerów, czyli osób, które zawodowo pracują w tej dziedzinie;

  • wsparcie, feedback, konstruktywna analiza Twoich projektów;

  • możliwy jest również kurs w grupie od 2 do 4 osób (np. z jednej firmy) z RABATEM.

Tryby szkolenia:

1. Standardowy

  • zajęcia dwa razy w tygodniu, najczęściej w godzinach popołudniowych lub wieczornych, opcjonalnie w soboty;
  • 6 spotkań (1 sp. to 3 godziny zegarowe), łącznie 18 godzin;

2. Intensywny

  • zajęcia codziennie przez 5 dni, od pon. do pt. po 6 godzin w godz. 9.00 – 15.00
    – razem 30 godzin

Cennik:

Standardowy
2700 zł

18 godzin

Intensywny
4500 zł

30 godzin

Zapytaj o termin:

Zapraszamy do kontaktu telefonicznego w godz. 10:00-16:00.

Program szkolenia:

1. Podstawy pracy z Corelem:
  • poruszanie się po ekranie z użyciem skrótów klawiaturowych,
  • tworzenie prostych elementów: linii, ścieżek, krzywych Beziera, pisaków,
  • tworzenie obiektów, grupowanie ich, łączenie,
  • użycie wypełnień jednolitych, tonalnych, tekstur, deseni,
  • określanie właściwości konturu.
2. Loga:
  • transformacje, rozmieszczenie, kształtowanie obiektów,
  • wyrównywanie obiektów względem siebie,
  • ustawianie elementów względem dowolnego punktu,
  • kształtowanie, transformowanie figur,
  • przekształcanie obiektów na krzywe,
  • kształtowanie za pomocą węzłów,
  • wykonanie dowolnego logo lub symbolu graficznego.
3. Środki artystyczne, efekty trójwymiarowe, przeźroczystość:
  • zastosowanie narzędzia: nóż, gumka,
  • tworzenie obiektów imitujących grafikę trójwymiarową przez użycie efektów: cień, przezroczystość, obrys, metamorfoza, głębia, obwiednia, perspektywa, soczewka, siatka gradientu,
  • zastosowanie wypełnień tonalnych, wypełnienia teksturą, deseniem,
  • tworzenie własnych wypełnień,
  • wykorzystywanie w pracy stylów wypełnień, stylów kolorów i grafiki,
  • tworzenie własnych pisaków i środków artystycznych,
  • rozbijanie i przekształcanie środków artystycznych w proste obiekty.
4. Tekst ozdobny i akapitowy. Ulotka reklamowa:
  • tworzenie, edytowanie tekstu ozdobnego,
  • przekształcanie tekstu w krzywe i modyfikowanie go,
  • zastosowanie efektu obwiedni, cienia i innych do tekstu ozdobnego,
  • dopasowanie tekstu do ścieżki, edytowanie ze ścieżką, edycja tekstu narzędziem kształt,
  • wykorzystanie tekstu ozdobnego do tworzenia ciekawych elementów graficznych,
  • formatowanie tekstu akapitowego: justowanie, dzielenie wyrazów,
  • wypunktowania i inicjały,
    rozmieszczanie teksty akapitowego w blokach, oblewanie grafiki,
  • obwiednia,
    podział tekstu na kolumny, tworzenie tabel.
5. Wykonanie złożonego elementu reklamowego:
  • ustawienie dowolnego układu i formatu papieru katalogu,
  • stosowanie prowadnic i warstw, aby usprawnić pracę,
  • importowanie grafiki z Photoshopa,
  • wykorzystanie efektów dotyczących grafiki bmp,
  • przekształcanie grafiki wektorowej w bmp i odwrotnie,
6. Tworzenie odwzorowań złożonych kształtów, typu mapa, dokumentów technicznych, tabel.
Przygotowanie do druku
  1. Podstawy druku:
    • cyfrowy przepływ prac,
    • etapy procesu prepress,
    • odbitki próbne, korekta wydruku, próby barwne,
    • procesy wykończeniowe,
    • charakterystyka papieru.
  2. Urządzenia drukujące:
    • procedury naświetlania,
    • różne techniki drukowania: offset, sitodruk, itp.
  3. Formaty plików postscriptowych: EPS, PDF, PRN.
  4. Wprowadzanie tekstu, rodzaje fontów.
  5. Praca z barwami, rozbarwienia, triada drukarska, modele kolorów CMYK, RGB, kolory dodatkowe i kolory PANTONE.
  6. Przygotowanie grafiki do druku – zdjęć i grafiki wektorowej.
  7. Ustawienia formatu arkusza wydruku, ustawienie formatu wizytówek, plakatu, katalogu.
  8. Parametry rastra: pojęcie liniatury, rozdzielczości druku.
  9. Ustawienia drukarskie: składki, pasery i linie cięcia, spady.
  10. Polecenie dokument info.
  11. Drukowanie ilustracji z przezroczystością.
  12. Określanie rozdzielczości filtrów i efektów aktywnych, ustawienia efektów rastrowych.
  13. Nadruk, zalewki.
  14. Obsługa panelu podgląd spłaszczania.
  15. Zapisywanie w formacie EPS.
  16. Zapisywanie w formacie PDF.