Design Thinking i Service Design

Szkolenie wprowadza w design thinking i service design, uczy jak zastosować je w codziennej pracy i zarządzaniu zespołem. Dzięki szkoleniu dowiesz się, jak DT i SD wpływają na rozwiązywanie zadań, optymalizację usług i zwiększenie efektywności działań, dzięki wykorzystaniu indywidualnych i zespołowych narzędzi, i metod myślenia wizualnego do zarządzania projektem.

Jeżeli jesteś:

  • przyszłym moderatorem DT,
  • project managerem,
  • product ownerem,
  • liderem zmian,
  • UX/UI designerem,
  • marketingowcem

lub jeżeli:

  • chcesz zaadaptować swój biznes do nowych warunków,
  • chcesz się nauczyć praktycznego wykorzystywania potencjału poznanej metody w budowaniu atrakcyjnych rozwiązań dla klientów

…to szkolenie jest dla Ciebie, ponieważ
nauczysz się:

  • czym jest design thinking i service design i jak zastosować go w codziennej pracy i zarządzaniu zespołem
  • jak DT i SD mogą wpłynąć na rozwiązywanie zadań, optymalizację usług i zwiększenie efektywności działań
  • wykorzystywać indywidualne i zespołowe narzędzia DT i SD
  • myślenia wizualnego – wskażemy proste techniki, które odmienią podejście do zarządzania projektem

Nasze szkolenie jest skuteczne, ponieważ:

  • jest indywidualne, co pozwala Trenerowi maksymalnie skoncentrować się na Twoich postępach w nauce; wyłapać ewentualne trudności, przeszkody i wykorzystać Twój czas efektywnie;
  • możemy uzgodnić przed szkoleniem indywidualny zakres szkolenia, jeżeli proponowany przez nas standard nie pasuje do Twojego obecnego zaawansowania lub zainteresowań, a dzięki temu nie tracisz czasu na tematy, które już znasz lub nie będą Ci potrzebne w praktyce zawodowej;
  • możemy pracować bezpośrednio na przykładach z Twojej praktyki zawodowej tworząc w trakcie szkolenia portfolio Twoich projektów, jeżeli ubiegasz się o pracę lub Twoją specyficzną stronę WWW czy kreację marketingową zgodną z Twoją marką.
  • są to praktyczne warsztaty w 100% skoncentrowane na Tobie, więc nic nie odciąga Twojej uwagi, nie rozprasza Cię.
  • pracujesz z zawodowcami, którzy przekazują Ci aktualizowane  na bieżąco rozwiązania, taktyki ze swoich zawodowych osiągnięć.
  • nie tracisz czasu i poszczególnych zajęć, ponieważ:
    • harmonogram jest dopasowany do Twoich możliwości czasowych, jeżeli w kalendarzu nie ma terminu, który Ci pasuje, zaproponuj swoją propozycję, może uda nam się dopasować termin dla Ciebie.
    • nie czekamy na zebranie się grupy, zaczynasz szkolenie od razu,
    • jeżeli wypadnie Ci termin z powodów losowych możemy ustalić inny, czyli nie tracisz zajęć, gdy z jakiegoś powodu nie możesz być na nich obecny.

Ponadto:

  • zdobędziesz nowe kompetencje zawodowe, które mogą przełożyć się na awans, nową pracę, gdyż po szkoleniu otrzymujesz zaświadczenie MEiN,
  • poznasz osoby z branży i nawiążesz zawodowe relacje i kontakty,
  • wzbogacisz swoje umiejętności cyfrowe o nowe zasoby,  patenty i triki, dzięki czemu będziesz pracować szybciej i bardziej efektywnie, co przełoży się na większe dochody w perspektywie czasu,
  • dowiesz się jak pracują inni, przez co wskoczysz od razu na wyższy poziom rozwoju zawodowego,
  • spędzisz miło czas w towarzystwie pasjonatów tematu i zyskasz wsparcie, inspirację i motywację w rozwoju.

Twoje korzyści. Dzięki szkoleniu nauczysz się:

  • czym jest design thinking i service design i jak zastosować go w codziennej pracy i zarządzaniu zespołem
  • jak DT i SD mogą wpłynąć na rozwiązywanie zadań, optymalizację usług i zwiększenie efektywności działań
  • wykorzystywać indywidualne i zespołowe narzędzia DT i SD
  • myślenia wizualnego – wskażemy proste techniki, które odmienią podejście do zarządzania projektem

Szkolenie to:

  • praca indywidualna - jedna osoba na zajęciach;

  • teoria i praktyka;​

  • warsztaty stacjonarne lub zdalne - do wyboru, w czasie rzeczywistym pod okiem Trenera;

  • praktyczne projekty i ćwiczenia bazujące na przykładach z praktyki naszych Trenerów, czyli osób, które zawodowo pracują w tej dziedzinie;

  • wsparcie, feedback, konstruktywna analiza Twoich projektów;

  • możliwy jest również kurs w grupie od 2 do 4 osób (np. z jednej firmy) z RABATEM.

Tryby szkolenia:

1. Standardowy

  • zajęcia dwa razy w tygodniu, najczęściej w godzinach popołudniowych lub wieczornych, opcjonalnie w soboty;
  • 6 spotkań (1 sp. to 3 godziny zegarowe), łącznie 18 godzin;

2. Intensywny

  • zajęcia codziennie przez 5 dni, od pon. do pt. po 6 godzin w godz. 9.00 – 15.00
    – razem 30 godzin

Cennik:

Standardowy
4140

18 godzin

Intensywny
6900

30 godzin

Zapytaj o termin:

Zapraszamy do kontaktu telefonicznego w godz. 10:00-16:00.

Program szkolenia:

1. Design thinking i Service design - wprowadzenie
  • Jak to się wszystko zaczęło, historia powstania i rozwoju design thinking,
  • Definicje design thinking i przykłady zastosowania – przykłady firm, które inwestują w mapowanie doświadczeń klientów,
  • Dla kogo jest design thinking,
  • Kluczowe wartości i zasady podejścia design thinking
  • Design thinking vs service design – czym różnią się te podejścia od siebie? Kiedy je stosować?
2. Proces projektowy na przykładzie - interaktywne zadania
  • Proces double diamond
    • zrozumienie sensu myślenia konwergencyjnego i dywergencyjnego
  • Empatyzacja – metody badawcze i research internetowy
    • przejście przez ścieżkę klienta – mapowanie doświadczeń użytkownika – Customer Journey (porównanie dostępnych narzędzi do mapowania ścieżek klienta online i offline)
    • poznanie takich narzędzi, jak: User Stories, mapy empatii, service blueprint
    • poznanie potrzeb, frustracji, bolączek i pragnień finalnego odbiorcy naszego produktu/usługi
  • Definiowanie problemu
    • priorytetyzacja danych i wyciąganie wniosków z badań
    • skupianie się na najważniejszych wyzwaniach projektowych
  • Ideacja/Generowanie pomysłów
    • co oznacza bycie kreatywnym i jak pobudzać kreatywność
    • tworzenie rozwiązań zgodnych z wybranymi wyzwaniami projektowymi
    • wybór rozwiązań, które będą poddane testom
  • Prototypowanie
    • myślenie wizualne
    • scenariusze korzystania z produktu/usługi
    • tworzenie prototypów produktów/usług w celu ulepszenia, doprecyzowania i rozwinięcia pierwotnych pomysłów oraz sprawdzenia ich działania
  • Testowanie
    • przeprowadzenie testów prototypów z użytkownikami finalnego rozwiązania
    • iteracja
3. Podsumowanie i sesja „Pytań i odpowiedzi”
4. Udostępnienie uczestnikom skróconego przewodnika ze szkolenia