Kiedy odświeżyć stronę internetową?
Strona internetowa stanowi w dzisiejszych czasach jedno z głównych narzędzi reklamy. Jej stan techniczny w dużej mierze przekłada się na to, czy będzie ona odwiedzana przez internautów, czy też przez nich pomijana. Oto kilka oznak świadczących o tym, że witryna www pilnie potrzebuje odświeżenia.
Coraz mniejszy ruch
Aspektem, który najbardziej niepokoi właścicieli strony internetowych, jest coraz mniejszy ruch na nich. Powodów takiego stanu rzeczy może być kilka. Być może strona dawno nie była odświeżana, zatem znajdują się na niej nieaktualne, niewartościowe dla odwiedzającego informacje? Kolejnym powodem może być nieatrakcyjność strony internetowej. Ta sama szata graficzna od lat, fotografie sprzed co najmniej kilku miesięcy czy brak jakichkolwiek nowych informacji, na przykład w postaci aktualności. Warto mieć na uwadze, że strony internetowe, które są rzadko odwiedzane, zaczynają zajmować coraz dalsze miejsca w wyszukiwarkach. Przez co kolejnym, potencjalnym odwiedzającym znacznie trudniej je odnaleźć.
Utrata atrakcyjnej pozycji
Pozycjonowanie stron www to jedno z głównych zadań ich właścicieli. Muszą oni zadbać, aby witryna zajmowała jak najwyższe pozycje, będąc jednocześnie widoczną dla internautów. Niestety, wiele osób traktuje pozycjonowanie strony zadaniowo, co oznacza, że po osiągnieciu konkretnego celu przestają oni podejmować jakiekolwiek działania, aby swoją pozycję utrzymać. W efekcie prowadzi to do spadku zainteresowania witryną. Wyszukiwarki internetowe działają w oparciu o pewne algorytmy, które promują strony aktywne. Oznacza to, że wykluczają jednocześnie tak zwane witryny widmo, które nie są aktualizowane. Kluczem do sukcesu jest więc ciągła praca nad stroną internetową, co pozwala osiągnąć i utrzymać optymalne rezultaty. Co istotne, witryna powinna być odświeżana często, a nie tylko raz na jakiś czas. W dobie mediów społecznościowych odzwyczajamy się powoli od aktywnego prowadzenia stron, jednak to właśnie stanowić powinno punkt wyjścia.
Strona jest nieczytelna i nieatrakcyjna
Badania dowodzą, że internauci w pierwszej kolejności oceniają witrynę pod kątem atrakcyjności. Jeśli bez problemu potrafią się oni w niej odnaleźć, a dodatkowo szata graficzna cieszy wzrok, to istnieje większe prawdopodobieństwo, że zostaną na niej bądź odwiedzą ją ponownie, korzystając z oferty firmy bądź dając nam szansę na zarobkowanie na reklamach. Aby witryna była dla klienta atrakcyjna, należy ją od czasu do czasu aktualizować, opierając się na trendach rynkowych. Co ważne, nie wystarczy tylko opublikować nowe informacje czy zmienić zdjęcia na stronie głównej. Sama forma strony ma być przyjazna i atrakcyjna dla potencjalnego odwiedzającego. Warto więc zastanowić się, czego właściwie oczekujemy, odwiedzając strony internetowe? Jakie witryny lubimy przeglądać, a których unikamy? W ocenie pomogą także ogólne wzorce zachowań konsumenckich, z których naprawdę warto czerpać. Dzięki temu będziemy w wstanie stworzyć nowoczesną, przyjazną internautom witrynę.