Grafiki Social Media 2022
Niewiele osób zdaje sobie sprawę z tego, że grafiki wstawiane w social media są w stanie znacząco poprawić zasięg naszych postów. Kluczowe jest jednak, aby zwrócić uwagę na kilka aspektów, które mogą mieć szczególne znaczenie. Dlaczego warto zdecydować się na używanie grafik w mediach społecznościowych? Czym powinna charakteryzować się dobra grafika? Czy grafiki w social media w każdym przypadku są niezbędne? W celu uzyskania odpowiedzi na te pytania serdecznie zapraszamy do zapoznania się z poniższym artykułem, który z pewnością rozwieje wszelkie wątpliwości naszych czytelników.
Dlaczego warto zdecydować się na używanie grafik w mediach społecznościowych?
Grafiki odpowiedzialne są przede wszystkim za to, aby skupiać uwagę odbiorcy. W mediach społecznościowych najpierw zwracamy uwagę na obrazek, potem na treść pod nią, a dopiero na końcu na opis, który napisany jest najmniejszą czcionką. To właśnie ciekawe pliki graficzne sprawiają, że nabieramy chęć na to, aby zapoznać się z tekstem. Grafiki są również świetną alternatywą na pokazanie oferty w sposób atrakcyjny. Warto rozpatrzeć to na przykładzie. Przykładowo opis dowolnego produktu nigdy nie dorówna zdjęcia. Już na pierwszy rzut oka jesteśmy w stanie dostrzec wszelkie niuanse. Obrazki są również nośnikiem nieco innych treści, aniżeli opisy. O ile oba te elementy mogą być tożsame tematycznie, to nie warto umieszczać dokładnie tego samego.
Czym powinna charakteryzować się dobra grafika?
Wiemy już, dlaczego grafiki w mediach społecznościowych cieszą się tak dużą popularnością. Jakie cechy charakterystyczne powinny posiadać jednak obrazki? Przed wszystkim pamiętajmy o odpowiednich wymiarach. W zależności od mediów, będą one nieco zróżnicowane. Inne wymiary będą w przypadku postów pionowych, poziomych, a także tych video. Warto mieć również świadomość tego, że poprawne grafiki tworzone są w sposób indywidualny do wybranego kanału. Skuteczne obrazki zawierają tekst CTA, czyli call to action. W praktyce jest to wezwanie do działania, które może przyczynić się do wzrostu zasięgu organicznego. Grafiki powinny być przygotowywane również z myślą o telefonach komórkowych. To właśnie z nich użytkownicy korzystają najczęściej, dlatego też warto przykuć uwagę do tego aspektu. Ważny jest również wyróżniający się szablon grafik, o którym wiele osób z jakiegoś powodu zapomina. Grafiki do mediów społecznościowych budowane są na bazie wysokiej jakości źródłowego materiału.
Czy grafiki w social mediach są niezbędne?
Wbrew pozorom grafiki nie w każdym przypadku są niezbędne do wzbudzania zainteresowania wśród internautów. Przykładem jest chociażby Netflix. Skupianie się jednak na tej firmie może być złudne. Społeczność tworzą bowiem osoby, które skupione są wokół angażującego sposobu na spędzanie wolnego czasu. Pozostałe marki mają znacznie trudniejsze zadanie. Czy posty tekstowe są w stanie wygenerować taki sam zasięg? Warto wypróbować to na własną rękę.