Rolki na Facebooku i Instagramie- czym są i czy warto je dodawać?
Nie ukrywajmy, ale obecnie dosłownie każdy z nas prowadzi profil w mediach społecznościowych. Niektórzy z nas decydują się bowiem na to, by prowadzi go jedynie na Facebooku, inni zaś na Instagramie, zaś inni wybierają obie platformy. Obecnie można dość śmiało powiedzieć, że tego typu platformy społecznościowe nie służą już tylko i wyłącznie do prostej publikacji zdjęć i krótkich wideo. Obecnie niezwykle istotne stało się dla nas to, że możemy w mediach społecznościowych promować swoje firmy, swoje własne biznesy i swoje marki. Nie da się również zaprzeczyć temu, że takie media społecznościowe rzeczywiście dają nam wiele możliwości. Jednym z nich są rolki, czyli popularne “reels”. Jednak czym one dokładnie są i czy warto je dodawać?
Czym są rolki na Facebooku i Instagramie?
Każdy użytkownik Instagrama i Facebooka z pewnością wie, że od pewnego momentu pojawiła się możliwość dodawania na swoje profile “reels” czyli rolek. Choć funkcja ta nie jest jeszcze dostępna dla wszystkich, to jednak wielu użytkowników już teraz może z nich korzystać. Rolki zarówno na Facebooku jak i na Instagramie to nic innego jak możliwość dodania krótkich animacji, które możemy stworzyć z własnych i osobistych wideo, ale także w wyniku połączenia zdjęć w animację. Nie da się ukryć, że reels to jedne z bardziej szczególnych materiałów zarówno na Instagramie jak i na Facebooku. Można także śmiało powiedzieć, że samo tworzenie rolek nie jest skomplikowane, a pozwala osiągnąć znacznie lepsze rezultaty pod względem zasięgów. Wobec tego, jeśli mamy rzeczywiście możliwość korzystania z tego typu dodatkowej funkcjonalności, to dlaczego by z niej nie skorzystać?
Dlaczego warto dodawać reels na Facebooku i Instagramie?
Wielu użytkowników, którzy zaznajomieni są z tematyką Facebooka i Instagrama z pewnością nie będzie się nawet zastanawiać, dlaczego warto dodawać reels. Okazuje się bowiem, że w wielu przypadkach to właśnie rolki na tych platformach społecznościowych pozwalają nam na wybudowanie solidnych zasięgów. Dzięki nim możemy bowiem skutecznie przebić się pomiędzy innymi materiałami i dotrzeć do znacznie większego grona odbiorców. Dodawanie rolek na Facebooku i Instagramie po prostu skutecznie przyciąga nowych followersów i sprawia, że nasz profil staje się widoczny na tle innych. Wobec tego z pewnością firmy, a także osoby, które za pośrednictwem mediów społecznościowych czerpią zyski, nie pożałują dodania rolek.
Niemniej jednak pamiętajmy o tym, że nasi obserwatorzy to osoby z wyjątkowym poczuciem estetyki. Mowa tu głównie o tym, by dopracować naszą rolkę do perfekcji nie tylko pod względem czysto graficznym, ale także np. poprzez dobór odpowiedniego formatu i odpowiednich podpisów. Nie zapominajmy również o konieczności opatrzenia reels odpowiednimi hashtagami, co sprawi, że rolka dotrze do jeszcze większej ilości odbiorców. W ten prosty i dość szybki sposób możemy zbudować o wiele większy zasięg na naszym koncie w mediach społecznościowych i poniekąd także czerpać z niego zyski.