SEO 2022 — jakie zmiany nas czekają?

Seo

Rok 2021 już dawno za pasem. Czas na refleksje i podsumowania już minął. Czas przygotować się na rok 2022 z nowym poziomem kreatywności i planów. Zanim zaplanujesz nowe strategie SEO, zaczniesz szukać nowych słów-kluczy, otwórz furtkę i poczytaj o trendach na zbliżający się rok 2022. 

Analitycy przygotowali dla Ciebie nowe plany, które warto wdrożyć w przyszłe i obecne strategie marketingowe. Które ze wskazówek wybierzesz? 

Zmiany w jakości i strukturze SEO

Poza treścią pisaną zmiany obejmą także stronę wizualną ponieważ mowa tu o content video. Jak przekazują liczne badania aż 85% osób chciałoby oglądać więcej filmów od marek i biznesów. Narzędzia video te są pomocne w generowaniu ruchu czy pozyskiwaniu leadów. W celu zwiększenia widoczności treści video w sieci warto zwrócić uwagę na znaczniki klipów oraz znaczniki wyszukiwania. Jest to możliwość dodawania sygnatur czasowych w komentarzach do filmów, które pozwalają na konsumpcję określonych przez użytkownika zagadnień. Takie znaczniki odnajdziemy w serwisie YouTube. 

Jakość treści to kluczowe aspekty działań w roku 2022. Jakość contentu będzie opierać się na 3 filarach: 

  • E – Expertise (wiedza specjalistyczna)
  • A – Authoritativeness (autorytet)
  • T – Trustworthiness (wiarygodność/zaufanie).

Doceń potencjał wyszukiwarek głosowych

Wyszukiwanie głosowe coraz bardziej na topie. Dzięki asystentom Google, Alex od Amazona czy Siri firmy Apple nasze życie staje się łatwiejsze. Już 58% internautów doceniło potencjał asystentów głosowych. Technologia uczenia maszynowego będzie rozwijać się lawinowo. Google zaczyna tworzyć system LaMDA. Za jego pomocą klienci platformy będą mogli prowadzić dialogi ze sztuczną inteligencją. Jak to się ma do branży SEO? 

W najbliższych latach branża SEO będzie kładła nacisk na tzw. long tail. Precyzja w tym zakresie będzie odnosiła się do marketingu konwersacyjnego. W pozycjonowaniu będziemy musieli tworzyć zapytania pisane językiem naturalnym, stosowanym na co dzień. 

SXO – Jak sieć zmieni nasze podejście do SEO?

Pamiętasz czas budowania zasięgów stron internetowych pod kątem kluczy i linków? One powoli już mijają. Dzisiejsze SEO jest oparte o działania on-site oraz off-site, dlatego w walkę o dobre indeksowanie stron wchodzi znacznie więcej czynników niż dotychczas. Mowa tu o zmieniający się algorytmach. W 2022 roku jednym z kluczowych algorytmów jest UX. 

W tworzeniu wartościowego contentu wyszukiwarki będą zwracać uwagę na jakość strony. Jak to ma się w praktyce? 

Za sprawą aktualizacji Google o nazwie Page Experience. Już dziś możemy podzielić ją na części, które będą tworzyły machinę kontrolującą wyszukiwarki. Do jej przykładowych, a zarazem najważniejszych części możemy zaliczyć Core Veb Vitals – zestaw wskaźników odpowiedzialnych za sprawdzanie ładowania strony z perspektywy doświadczeń użytkownika. Do algorytmów kontrolujących możemy zaliczyć wskaźniki, tj.: 

  • responsywność (witryna przyjazna urządzeniom mobilnym),
  • bezpieczeństwo (protokół https),
  • czytelność i łatwość w obsłudze (brak pełnoekranowych reklam).

 

Dodaj komentarz