Content marketing i copywrting - różnice tematyczne i opis szkolenia
Kurs strategii content marketing i copywriting to jedna ze ścieżek do rozwoju w branży kreatywnej. Nauka obu branż na jednym kursie pozwala na fachową obsługę stron internetowych typu CMS np. WordPress. Narzędzia zawarte w kursie przydadzą się w branżach pokrewnych np. w umiejętności budowania postów i wpisów na Instagramie czy Facebooku.
Content marketing i copywriting – dwie odrębne dziedziny
Choć nazwy są podobne to różnice w obu dziedzinach – zauważalne. Pierwsza z nich odnosi się do treści już stworzonej. Content marketing wykorzystuje gotową treść pisaną do pozycjonowania stron w wyszukiwarkach google. Wzrost pozycjonowania odbywa się poprzez wrzucanie odpowiednich treści na blogi czy portale. Do częstych elementów content marketingu zaliczamy analizę słów kluczowych w oparciu o narzędzia eksperckie.
Z kolei copywriting to sztab działań polegający na formułowaniu komunikatu. Mówiąc prościej – pisaniu tekstu w odpowiedniej stylistyce. W tworzeniu treści konieczne jest znajomość tzw. języka korzyści.
Podsumowując:
Copywritng jest narzędziem do tworzenia strategii content marketingu, który stanowi rodzaj wsparcia dla copywritingu, czyli treści danej publikacji tekstowej.
Dlaczego warto skorzystać ze szkolenia content marketing i copywrting?
- Szkolenie powiązane z marketingiem contentu i copywritingu pozwala na poznanie całego warsztatu pozycjonowania. Obie dziedziny nie mogą działać samodzielnie, gdyż inaczej odbiorcy nie trafią na naszą stronę internetową.
- Będziesz stosował narzędzia, które przyciągają klientów odpowiednią szatą wizualną. Równowaga pomiędzy grafikami, a treścią sprawi, że strona będzie czytelna dla odbiorcy niezależnie od jego preferencji czy gustu estetycznego.
- Szkolenie 2 w 1 pozwala na zwiększone indeksowanie strony, czyli podniesie witryny o kilka pozycji w górę na karcie wyszukiwania np. w Google.
- W tworzeniu stron WWW będziesz wykorzystywał podstawowe skróty z języka oprogramowania. Znajomość HTML i CSS przyda Ci się w projektowaniu witryn w sieci, a dodatkowo może rozwinąć twoje umiejętności programistyczne w innych kierunku posady.
- Content marketing i copywriting wpływa na liczbę wyświetleń strony. Dobór odpowiednich słów kluczowych, sprawia, że nasi klienci trafiają na stronę znacznie szybciej. Poznanie fraz, które są stosowane przez klientów pozwala nam na konkurowanie z innymi sklepami lub witrynami. Takie działania mogą skutecznie przyczynić się do powiększenia wyniku sprzedażowego sklepu.
Co takie szkolenie zawiera?
Szkolenie z zakresu content marketingu i copywritingu zawiera:
- poznanie określonych typów odbiorców treści
- typy, formuły, cykl publikacji i dystrybucja treści (automatyczna i za pośrednictwem CM)
- inbound i outbound marketing
- reklama natywna
- rozwiązywanie problemów: algorytm (pingwin, panda, koliber)
- newslettery i e-mail marketing
- audyt SEO
- link-building SEO, taktyka on-site i off-site, meta-tagi, przyjazne linki
- kody HTML i CSS
- Visual content w reklamie i obrazie
- Webwritering — odwrócona piramida, skanowanie i skimming.