Czy wiesz, jak powinno wyglądać dobre logo?

dobre logo

Logo firmy to szczególny znak rozpoznawczy, który jako pierwszy przyciąga wzrok odbiorców. Jeżeli nie będzie zapadał w pamięć i będzie miał skomplikowaną formę, raczej nie będzie wzbudzał zainteresowania. W tym tekście uwzględniliśmy najważniejsze elementy, które są bardzo przydatne podczas przygotowywania loga. Koniecznie zapoznaj się z tymi informacjami.

Prostota i łatwość w odbiorze

Pierwszym istotnym aspektem w przypadku logo jest prostota. Powszechnie wiadomo, że im znak będzie mniej skomplikowany, tym większe ryzyko, że odbiorca go zwyczajnie nie zapamięta. Dlatego też nie należy przesadzać z ilością elementów i barw. Wszystko musi zostać skomponowane w taki sposób, aby odbiorca widząc logo, nie musiał zastanawiać się, co przedstawia i co autor chciał mu przekazać. Oczywiście można do logo dodać jakiś element zaskakujący bądź wskazujący na branżę, ale zawsze powinien zostać zachowany umiar i proporcjonalność. Najważniejsze jest to, aby odbiorca najpierw zobaczył nazwę firmy lub jej znak rozpoznawczy, a dopiero później szczegóły. Skoro już wspomnieliśmy o tekście, to nie może on być nijaki i po prostu tworzyć nazwę. Warto zastosować finezyjną czcionkę, wyróżnić część lub tylko jedną literę, koniecznie gdzieś pośrodku. Jeżeli w pierwszej kolejności to ona zwróci uwagę odbiorcy, to automatycznie będzie chciał zapoznać się z resztą liter i tym samym bliżej przyjrzy się logu i zapamięta więcej szczegółów. Przy tworzeniu indywidualnego znaku często problemem okazuje się znalezienie złotego środka, czyli jednocześnie trafić do odbiorcy i nie przesadzić.

Na co warto zwrócić uwagę, projektując logo?

Niestety wiele osób bardzo często popełnia błąd i wykorzystuje ogólnodostępne grafiki i powiela utarte schematy. Zresztą wystarczy trochę poszperać w sieci, żeby przekonać się, że coraz więcej firm decyduje się na „pożyczenie” logo, co ostatecznie graniczy z plagiatem, ponieważ tylko nieliczne elementy są inne. Jednak nie tędy droga. Skoro firma, czy też strona jest nasza, to logo także powinno takie być. Co prawda, nie ma nic złego w czerpaniu inspiracji od konkurencji, ale bardzo ważny jest umiar oraz odróżnienie tego pojęcia od plagiatu. Podczas tworzenia naszego znaku rozpoznawczego nie możemy się spieszyć. Cały proces wymaga bowiem czasu i warto go sobie dać. Tylko w ten sposób uda nam się stworzyć coś niesamowitego i niepowtarzalnego. Pracę dobrze jest podzielić na kilka etapów, przy czym pierwszy powinien dotyczyć motywu przewodniego. Kiedy będziemy go mieć, to zdecydowanie łatwiej uda nam się dopracować szczegóły. Ciekawym rozwiązaniem jest też opracowanie loga, nawiązując do tego, czym się zajmujemy lub czegoś, co nas całkowicie wyróżnia na tle innych.

Jak widać, projektowanie znaku rozpoznawczego nie jest prostym zadaniem. Jednak, gdy wykażemy się kreatywnością, to efekty na pewno będą widoczne w przyszłości. Nie chcąc popełniać błędów, możemy zawsze poprosić osobę postronną o opinię. Niech obiektywnie oceni, czy logo rzeczywiście jest łatwe do zrozumienia i jakie szczegóły wymagają dopracowania.

Zapoznaj się z naszymi szkoleniami

Dodaj komentarz