Czym jest design thinking?

W dobie olbrzymiej konkurencji w każdej branży przedsiębiorcy zwracają coraz większą uwagę na potrzeby swoich konsumentów. Jednym ze sposobów na ich usatysfakcjonowanie jest design thinking. Podpowiadamy, czym jest ta metoda i kto powinien z niej skorzystać.

Czym jest design thinking?

Najprościej rzecz ujmując jest to metoda tworzenia produktów oraz treści marketingowych w sposób uniwersalny, który ułatwi zaspokojenie potrzeb konsumentów. Co ważne można ją stosować w sposób powierzchowny, jak również przy wykorzystaniu specjalistycznych narzędzi. Design thinking polega na projektowym myśleniu, co ma przełożenie na odnajdywanie twórczych rozwiązań danego problemu. Warto zauważyć, że jest to metoda wymagająca sporej dawki empatii i odpowiedniego, pozytywnego nastawienia.

Jak rozpocząć pracę z tą metodą?

Praca z metodą design thinking dzieli się na kilka podstawowych etapów. Takie podejście pozwala na tworzenie innowacyjnych, nieszablonowych rozwiązań. Proces projektowania omawianą metodą dzieli się na następujące kroki:

  • Empatia – podstawowa zasada metody design thinking wymagająca zrozumienia potrzeb swoich konsumentów. Należy pamiętać, że dany produkt nie jest tworzony z myślą o twórcy, ale o jego przyszłych użytkownikach.
  • Definiowanie problemu – polega na analizie rozwiązań własnych oraz konkurencji. Na tym etapie należy zadawać jak najwięcej pytań, które pomogą stworzyć nieszablonowe projekty.
  • Szukanie ciekawych rozwiązań – jest to krok polegający na tworzeniu i spisywaniu jak największej liczby pomysłów mających stanowić rozwiązanie dla zdefiniowanego problemu.
  • Tworzenie prototypów – po wybraniu najlepszego pomysłu przychodzi czas na jego realizacje. W przypadku twórców stron internetowych mogą to być makiety przedstawiające wygląd witryny.
  • Testowanie – polega na sprawdzaniu efektywności projektu przy wykorzystaniu potencjalnych odbiorców. Takie rozwiązanie pozwala na szybkie wyłapanie ewentualnych niedociągnięć, a co za tym idzie na ich korygowanie.

Dlaczego warto iść na szkolenie?

Wbrew pozorom działanie zgodnie z metodą design thinking nie jest łatwe. Dlatego przed jego rozpoczęciem warto skorzystać z pomocy specjalistów mających doświadczenie w tego typu pracy. Szkolenie z design thinking pozwoli na efektywniejsze operowanie tą innowacyjną metodą. Człowiek uczy się całe życie i nigdy nie jest za późno na podniesienie swoich kompetencji. Z takim podejście można osiągnąć wiele i uniknąć niepowodzeń marketingowych. Ponadto szukanie nowych rozwiązań jest konieczne ponieważ w dzisiejszych czasach spoczywanie na laurach może doprowadzić do cyfrowego wykluczenia.

Dla kogo będzie dobra? 

Odpowiedź na to pytanie jest prosta – dla wszystkich twórców, a szczególnie tych działających w sieci. Myślenie projektowe okaże się zbawienne w przypadku osób tworzących strony internetowe. Zda egzamin wśród grafików komputerowych oraz programistów marzących o stworzeniu nieszablonowej aplikacji. Metoda polegająca na ciągłym ulepszeniu własnych pomysłów przyniesie efekty dla wszystkich osób pragnących wymykać się schematom.

Dodaj komentarz